0 تا 100 مراحل سئو یک وبسایت

مراحل سئو داخلی یک سایت

شاید عجیب به نظر برسه، که بخوام استراتژِی سئوی که توی تیم خودم اجرایی اش می کنم رو کامل باهاتون به اشتراک بزارم. اما واقعا من این کار رو میکنم. و صفر تا صد کارهایی که برای سئو و بهینه سازی یک سایت انجام می دم، و توی تیم پیاده سازی می کنم رو در این نوشته باهاتون شیر می کنم.

این مراحل در تاریخ 1398/11/22 با توجه به دانش و تجربیات که داشتم تدوین شد و دقیقا یک نسخه از این نوشته رو من به مدیرعاملم برای بحث QC تیم خودم دادم.

یعنی دقیقا بر اساس همین نسخه پیش رو شما تیم سئو تمام تسک هاشون چیده خواهد شد و بر همین اساس کنترل کیفی خواهند شد. آنچه که باعث شد من این رو با شما شیر کنم، این بود که خواستم برای خودم استراتژِی سئو که الان برای سایت ها پیاده سازی می کنم مکتوب وجود داشته باشه. تا بعدا که تجربیاتم زیاد میشه و باگ های این استراتژِی در می یاد و بر اساس همون تجربه ام برخی از این مراحل رو حذف یا بهبود می دم. اون زمان شما هم در جریان شون قرار بگیرید. و مطمئنم با این کار خودم و تیم بیشتر یاد خواهم گرفت.

مراحل سئو داخلی سایت 

  1. سرچ کنسول
  2. تگ منیجر 
  3. تحویل گرفتن سایت( QC کردن کار واحد های دیگر)
  4. تشخیص چه صفحه ای لندینگ شود؟
  5. تدوین استراتژِی محتوایی سایت
  6. زدن لندینگ
  7. درج محتوا در لندینگ
  8. قرار دادن کال تو اکشن
  9. لینک دهی داخلی از سایر مقالات مرتبط به لندینگ ها
  10. کامنت مارکتینگ در لندینگ 

مراحل سئو خارجی سایت 

  1. استراتژی سئو خارجی 
  2. انجمن بک لینک
  3. کامنت مارکتینگ
  4. رپورتاژ آگهی
  5. شبکه اجتماعی
  6. وبلاگ
  7. انتشار PDF

توضیح مراحل سئو خارجی سایت 

1: اد کردن سایت به سرچ کنسول 

2: در آوردن ایرادات سایت با استفاده از سرچ کنسول و ریجکت کردن هر ایرادی که وجود داشت برای واحد های مربوطه. 

3: بعد از زدن لندینگ های سایت، در سرچ کنسول چک شود، که لندینگ ها هیچ ایرادی نداشته باشند.  

تگ منیجر

  1. اد کردن سایت به تگ منیجر
  2. اد کردن گوگل آنالتیکس به تگ منیجر
  3. ترک کردن رفتار کاربر روی کال تو اکشن ها با تگ منیجر
  4. تحلیل پیوسته آنالتیکس و ترک رفتار کاربران

تحویل گرفتن سایت ( QC کردن کار واحد های دیگر) 

  1. وقتی پرونده یک سایت برای سئو دست تیم سئو می آید، باید تمام ایرادات داخلی سایت و مشکلات آن را ( از نظر طراحی – گرافیک – استراکچر سایت و …) بررسی کند، و هر ایرادی داشت ریجیکت کند. 
  2. برای در آوردن ایرادات سایت با 4 ابزار زیر می توان به خوبی سایت را تحلیل کرد. 
  • سرچ کنسول
  • اسکریمینگ فراگ
  • افزونه seo meta in 1 click
  • چشم خود سئو کار

تشخیص چه صفحه ای لندینگ شود؟ 

     با توجه به ساختار سایت و تشخیص سئو کار

        تدوین استراتژِی محتوایی سایت

  1. سئوکار با استفاده از موارد زیر پلن محتوایی سایت را باید تدوین کند، و برای سفارش محتوا یا تولید آن توسط مشتری اقدام نماید.
  • شناختی که نسبت به کسب و کار مشتری پیدا کرده است.
  • اطلاعاتی که از مشتری گرفته است.
  • محتوای رقبای صفحه اول 
  • خلاقیت و نبوغ خود سئو کار 
  1. در انتها باید محتوا را Qc کند، آیا محتوای داده شده ویژگی های زیر را دارد؟
  • کپی نیست
  • گیرا و روان است
  • برای مخاطب نوشته شده است نه موتور های جستوجو
  • چنانچه محتوا از جنس ویدیو، عکس، پادکست باشد؛ آیا استاندارد های لازم محتوایی و حتی برندینگ را دارد؟

زدن لندینگ پیج

  1. لینک های خارجی rel= noopener noreferrer  بگیرند.
  2. انواع متا تگ های مهم در صفحه پیاده سازی شوند.
  • تگ عنوان صفحه (Title)
  • تگ توضیحات (Description)
  • متا تگ کلمات کلیدی (Keywords) فقط در صفحات اخبار پیاده سازی شود.
  • تگ کنونیکال (Canonical)
  • تگ روبوتز (Robots)
  • تگ اپن گراف
  • تگ Viewport
  • تگ هدینگ (Heading)
  • تگ لینک (A)
  • تگ متن جایگزین تصویر (ALT)
  1. تک تک عکس ها Alt و لینک و تایتل  بپذیرند. 
  2. انواع اسکما های مربوطه در صفحه پیاده سازی شوند.
  • لیست
  • پروفایل نویسنده
  • نظرات کاربران
  • ویدیو
  • عکس
  • پادکست
  • FAQ
  • اسکمای لوگو
  • نویگیشن سایت
  • Rate
  1. بخش نظرات کاربران لندینگ، باید درست کار کند.
  2. لندینگ از نظر ظاهر و فونت، باید کاربر پسند باشد.
  3. کال تو اکشن مربوطه برای صفحه لندینگ پیاده سازی شود.

درج محتوا در لندینگ پیچ

  1. خواندن متن و ویرایش کردن آن، درست کردن غلط های نگارشی و املایی، روان کردن متن برای مخاطب
  2. درصورتی که متن واقعا برای مخاطب نوشته نشده بود، باااااااااااااااااید متن ریجکت شود. در غیر این صورت هر محتوایی روی سایت بارگذاری شود مسئولیت آن برعهده سئوکار خواهد بود.
  3. در تک تک مقالات لندینگ ها اصول تبلیغ نویسی باید پیاده سازی شود. 
  4. لینک دهی داخلی در محتوای لندینگ صورت گیرد.
  5. انواع متا تگ های مهم در صفحه پیاده سازی شوند.
  • تگ عنوان صفحه (Title)
  • تگ توضیحات (Description)
  • متا تگ کلمات کلیدی (Keywords) فقط در صفحات اخبار پیاده سازی شود.
  • تگ کنونیکال (Canonical)
  • تگ روبوتز (Robots)
  • تگ اپن گراف
  • تگ Viewport
  • تگ هدینگ (Heading)
  • تگ لینک (A)
  • تگ متن جایگزین تصویر (ALT)
  1. تایتل و دیسکریبشن خوب نوشته شود ( تبلیغ نویسی شده)
  2. استفاده از عکس های با کیفیت و مرتبط ، ترجیحا عکس ها از خود مشتری باشند و سئو عکس صورت گیرد.
  3. تک تک عکس ها Alt و لینک و تایتل داشته باشند. 
  4. انواع اسکما های مربوطه در صفحه پیاده سازی شوند.
  • لیست
  • پروفایل نویسنده
  • نظرات کاربران
  • ویدیو
  • عکس
  • پادکست
  • FAQ
  • اسکمای لوگو
  • نویگیشن سایت
  • Rate

قرار دادن کال تو اکشن 

  1. بر اساس محتوای صفحه و نوع صفحه کال تو اکشن های مناسب هر کدام طراحی شود.
  2. بر اساس فیدبک گرفته شده از رفتار مخاطبان، کال تو اکشن بهینه سازی شود. 

لینک دهی داخلی از سایر مقالات مرتبط به لندینگ ها

  1. از تمامی صفحات ( محصول – مقاله و…) روی کلمات کلیدی لینک دهی داخلی باید صورت گیرد.

کامنت مارکتینگ در لندینگ 

در ابتدای کار که مخاطب زیادی روی سایت نیست، بهتر آن است که کامنت مارکتینگ به طور مصنوعی انجام گیرد؛ مخصوصا لندینگ های خرید.


سئو خارجی سایت

  • استراتژی سئو خارجی
  • انجمن بک لینک
  • کامنت مارکتینگ
  • رپورتاژ آگهی
  • شبکه اجتماعی
  • وبلاگ
  • انتشار PDF

استراتژی سئو خارجی

  1. بر اساس عمر دامنه وبسایت، بر اساس نام دامنه، و درصد نوع لینک سازی ( naked URl, LSI, branded , Exact keyword ,…) استراتژی لینک سازی آن سایت باید تدوین گردد. 
  2. در واقع استراتژی لینک سازی مهم ترین بخش لینک سازی یک سایت است. چرا که چطور بک لینک سازی یک سایت در این استراتژِی درمی آید. ( 80 درصد اهمیت لینک سازی مربوط به این است که چطور لینک بسازی)

انجمن بک لینک

  1. اگر انجمنی برای دیدن پروفایل های آن  نیاز به ورود داشت، نباید داخل آن لینک سازی شود. اگر کسی بدون دقت به این مسئله لینک گذاشته باشد. تسک ریجکت خواهد شد.
  2. گذاشتن امضا و لینک سایت بدون فعالیت در انجمن امتیاز منفی به حساب می آید. حتما باید در هر انجمنی که عضو می شوید و لینک می گذارید فعالیت انجام دهید.
  3. اگر انجمنی، صاحب پروفایل را جریمه کرده بود و به عنوان اسپمر شناخته بود. تسک ریجکت می خورد.
  4. در بحث لینک سازی خارجی تنها موضوعی که اهمیت دارد فقط و فقط چطوری بک لینک زدن هست. ( نوع انکرتکست ها)
  5. اگر لینکی زده میشود هیچ حقی ندارید آن را ادیت یا ویرایش کنید. حتی اگر به اشتباه بود. بلکه با بک لینک های بیشتر ان اشتباه را جبران کنید. اما حق عوض کردن انکرتکست یا لینک را هیچ کس نداره. ( حتی در رپورتاژ آگهی)

کامنت مارکتینگ

  1. کامنت مارکتینگ می تواند گذاشتن یک بخشی از مقاله سایت خودمان بر روی سایت های رقبا بدون هیچ لینکی باشد.
  2. می تواند گذاشتن لینک روی نام کاربری باشد.
  3. می تواند یک تعریف از نام برند بدون هیچ لینکی در سایت های دیگر باشد.

رپورتاژ آگهی

  1. به طور کلی چگالی کلمات کلیدی درون اش خیلی کم باشد. (البته بسته به محتوا دارد)
  2. محتوا کامل باید تبلیغ نویسی شده باشد.
  3. به هنگام رپورتاژ آگهی رفتن باااااااااااید سئو کار به بحث PR و برندینگ آن وبسایت دقت بسیاری داشته باشد. و فقط جنبه سئویی و گرفتن بک لینک را نگاه نکند.
  4. یک پاراگراف حتما درباره آن شرکت و برندش صحبت شده باشد.
  5. اگر لینکی زده میشود هیچ حقی ندارید آن را ادیت یا ویرایش کنید. حتی اگر به اشتباه بود. بلکه با بک لینک های بیشتر ان اشتباه را جبران کنید. اما حق عوض کردن انکرتکست یا لینک را هیچ کس نداره.

شبکه اجتماعی

  1. قبل از این که محتوایی در سایت بارگذاری شود باید سایت با استفاده از پلتفرم ifttt  به شبکه های اجتماعی زیر متصل شود.
  • Facebook
  •  Twitter
  • pinterest
  • tumbler
  •   diggo 

2.و با هر بارگذاری مقاله روی سایت، باید آن مقاله در شبکه های اجتماعی بالا به شکل استاندارد نمایش داده شود. 

وبلاگ

  1. می تواند در وبلاگ عین متن لندینگ گذاشته شود.
  2. می تواند محتوای یونیک تولید شود و بعد گذاشته شود.
  3. اما برای بحث وبلاگ نکته ای که اهمیت دارد این هست که قالب وبلاگ ریسپانسیو باشد. 
  4. به h1 , h2 ,… خود وبلاگ دقت بشود . قالب وبلاگ از نظر سئویی بهینه سازی شود. 

انتشار PDF

  1. کافیست درون هر پی دی اف 2-5 لینک به سایت وجود داشته باشد. 
  2. و آن پی دی اف هنوز روی آن سایتی که سئو کار بارگذاری کرده است، قابل نمایش باشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *